sahabat seperjuangan

HARAMKAN SEMUA CERAMAH POLITIK PAS!!!

Ceramah politik Pakatan Rakyat sangat merbahaya kepada keselamatan negara.

Setiap ceramah yang diadakan
mereka telah membuat fitnah dan menghasut rakyat supaya membenci kerajaan.

Jika kerajaan tidak mengambil tindakan segera, rakyat jelata akan ditimpa bala petaka.

Penceramah2 yang membuat fitnah dan menghasut rakyat ini harus di tahan dibawah akta ISA.

Isnin, 12 Oktober 2009

Sinaran BULAN sudah mula kelam di Bagan Pinang

Doa dan restu Nik Aziz tidak makbul lagi

Cahaya sinaran rang bulan sudah mula pudar dan kelam. Ini menandakan saat2 akhir hayat PAS dudah mula kelihatan. Segala doa dan restu Nik Aziz sudah tidak dimakbulkan lagi oleh tuhan. Ini berlaku kerana niat PAS tidak jujur dan bersih.

Selama lebih 50 tahun PAS terunbang ambing mencari sokongan dari rakyat untuk menubuhkan sebuah negara Islam di Malaysia. Sedangkan perkara ini tidak mungkin akan berlaku. Mana boleh Malaysia di jadikan negara islam, kerana penduduk islam nya cuma lebih kurang 50% sahaja.

Setelah Nik Aziz gagal mendapat sokongan dari kaum melayu, dia merayu pula sokongan dari kaum bukan melayu. Pada PRU12 yang lepas PAS telah berjaya menang banyak kerusi dengan sokongan kaum bukan melayu. PAS sungguh bangga dan gembira kunun nya kaum bukan melayu sudah sokong islam.

PAS sebenar nya bodoh, kaum bukan melayu sokong PAS bukan nya bermakna mereka sudah sokong islam. Mereka sokong PAS se mata2 kerana ada agenda tersembunyi untuk memecak kan orang melayu sahaja.

Kalau kita perhatikan baik2 bagaimana cara negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat memerintah, PAS langsung tidak boleh bersuara. PAS cuma menjadi 'lemukut' sahaja.

Kebelakangan ini PAS cuba tunjuk kan belangnya, PAS sudah mula bersuara lantang di Selangor, hasil nya PAS sudah di hukum di Bagan Pinang. Sebenarnya kekalahan teruk yang di alami oleh PAS di Bagan Pinang adalah satu amaran keras dari kaum bukan melayu. Supaya PAS jangan berani lawan mereka, kalau lawan inilah akibatnya.

PAS harus sedar dan jangan terlalu sangat percaya dengan kaum bukan melayu yang menyokong mereka. Sebenarnya 'ada udang disebalik batu'.

Insaf lah sebelum terlambat. Pintu hati UMNO masih lagi terbuka untuk bersatu sesama melayu.

Selasa, 8 September 2009

PAS berangan2 jadikan Malaysia Negara Islam.

Bakal pemimpin Negara Islam PAS

Indonesia yang mempunyai keramaian penduduk islam nya lebih 80% tidak mampu ujudkan negara islam. Sedangkan Malaysia cuma ada penduduk islamnya cuma lebih kurang 50% sahaja, itu pun sudah berpecah kepada dua kumpulan fahaman politiknya.

Kalau dikira anggaran penyokong islam pada PAS cuma ada lebih kurang 25% sahaja. Yang 25% lagi tetap menjadi penyokong UMNO. Boleh kah PAS mengujudkan Malaysia sebagai negara islam dengan sokongan nya sebanyak 25% sahaja.

Mungkin PAS mengharaf penyokong dari UMNO pula menyokong mereka, ini sangat sukar berlaku kerana PAS sudah anggap UMNO sebagai kafir dan tidak akan menerima UMNO sebagai rakan nya.

Halangan paling besar bagi PAS untuk mengujudkan negara islam nya ialah dari rakan kongsi nya sendiri iaitu PKR dan DAP.

PKR mendapat sokongan dari kaum cina dan india kerana fahaman politik nya akan mengujudkan kesamarataan bagi semua kaum dan tanpa perjuangan untuk negara islam.

Cuba alihkan pandangan anda ke Sabah dan Sarawak pula. Mengapa PAS langsung tidak boleh hidup disana? Ini kerana penduduk disana majoriti nya bukan islam, itu sebab mereka sudah tolak PAS.

DAP memang sudah disahkan anti negara islam PAS. PAS kena langkah mayat Karpal Singh kalau mahu ujudkan Malaysia sebagai negara islam.

PAS sekarang berharaf DAP (cina dan india) sokong negara islamnya, sebenarnya sokongan DAP (cina dan india) kepada PAS bukan untuk bantu PAS ujudkan negara islam. DAP (cina dan india) ini ada agenda tersembunyi mereka, iaitu untuk pecahkan dan lemahkan kuasa politik melayu.

Bah sangat hairan mengapa penyokong2 PAS ini terlalu berfikiran sempit hinggakan tidak boleh fikir perkara kebenaran.

KERA DI HUTAN DI SUSUKAN

Sampai hati Tuan Guru, mementingkan DAP lebih dari kaum melayu yang beragama islam. Walaupun kaum melayu ini menyokong UMNO tetapi mereka semuanya melayu yang beragama islam. Mungkin Tuan Guru anggap melayu yang menyokong UMNO ini semuanya lebih buruk dari DAP yang menetang islam.

Perbuatan Tuan Guru yang menyokong DAP dan mengutuk UMNO ini sangat merugikan kaum melayu. Kaum melayu akan kehilangan kuasa pemerintahan akhirnya nanti. DAP ini sebenarnya komunis yang anti melayu dan juga islam. Perbuatan DAP menyokong PAS se mata2 untuk memecah belahkan kaum melayu. Dengan ini kaum melayu akan jadi tidak kuat lagi kerana berpecah.

Kaum melayu harus sedar PAS sudah jadi gila kuasa hingga sanggup memecah belahkan melayu cuma untuk kepentingan diri pemimpin2 mereka sahaja.

Bersatulah kaum melayu, menentang PAS yang sudah jadi gila kuasa.

Ahad, 30 Ogos 2009

Mengapa orang melayu menentang UMNO?

Mengapa kaum melayu sanggup berpecah belahkan kuasa politik nya? Sedangkan hari ini semua kaum melayu sudah hidup senang dan mewah.

Paling malang bagi kaum melayu ini, mereka sudah banyak yang lupa atau tidak mahu lagi pakai ajaran agama islam nya. Agama islam nya mengajara supaya islam itu bersatu padu dan berbaik2 sesama islam.

Malangnya mereka sudah berpecah dan bersengketa sesama islam dalam merebut kuasa politik. Jika mereka berterusan begini, tidak mustahil satu hari nanti kuasa politik ini akan terlepas ketangan asing - cina dan india.

Apalagi yang orang melayu mahukan? Sedangkan mereka tahu bahawa negara kita lebih maju, aman makmur dan kaya jika dibandingkan dengan sesetengah negara jiran.

Hairan, yang sangat menentang kerajaan ini terdiri dari gulungan yang berpelajaran tinggi, hidup mewah dan kaya raya. Mereka harus sedar bahawa kesenangan itu semua bukan dari hasil pemerintahan PAS, PKR atau DAP.

Mereka ini sebenarnya dari gulungan yang busuk hati dan berperasaan dengkit terhadap orang lain sahaja. Mereka sebenarnya sedang membantu musuh untuk menghancurkan pemerintahan negara yang aman makmur ini.

Kerajaan perlu bertindak segera sebelum terlambat. Hapuskan semua pengkhianat negara ini. Guna kan undang2 dan akta yang ada demi untuk menyelamatkan negara yang tercinta ini.

Rabu, 15 Julai 2009

DAP hancurkan Kuasa Politik Melayu


Sokongan orang melayu terhadap PAS sudah semakin bertambah lemah. Pada PRU12 PAS mendapat kemenangan dengan 1,352 majoriti, tetapi pada PRK kali ini PAS cuma mendapat 65 majoritinya.

Ini telah berlaku di negeri Kelantan sendiri, tempat kubu kuan PAS. Kalau ditinjau dinegeri2 lain terutamanya di negeri Perak sokongan orang melayu terhadap PAS sudah hampir tiada lagi.

Orang melayu sudah sedar bahawa PAS bukan parti islam yang sebenarnya. PAS sudah tinggalkan perjuangan islam nya. Ini kerana mahu ambil hati dan sokongan dari DAP. Sebab DAP adalah sebuah parti yang sangat anti islam.

Orang melayu juga sudah sedar akan bahaya kehilangan kuasa politiknya. Orang Melayu lebih suka dengan kerajaan perpaduan yang akan menyatupadu kan kaum melayu.

Jika melayu bersatupadu makan kuasa politiknya menjadi kuat dan melayu tidak boleh dipermainkan oleh bangsa lain seperti yang telah berlaku hari ini.

Melayu sedang dipermainkan oleh kaun cina kerana perpecahan kuasa politiknya.

Kedatangan Lee Kuan Yew berjumpa dengan pemimpin2 Pakatan Rakyat juga telah membuat orang melayu tidak suka dengan PAS. Orang melayu tahu bahawa DAP ada hubung kait dengan PAP Singapura.

Tujuan sebenar DAP menyokong PAS se mata2 bertujuan jahat untuk memecahkan kuasa politik orang melayu. Jika kuasa politik melayu sudah pecah makan orang melayu akan tunduk dan terpaksa ikut kehendak DAP.

Lee Kuan Yew telah berjaya memecahkan kuasa politik melayu Singapura. Hingga hari ini melayu sudah hilang kuasa politik nya.

Mahukah orang melayu Malaysia kehilangan kuasa politiknya? Jika mahu, bantu DAP, bantu PAS dan PKR.

Sabtu, 27 Jun 2009

UMNO Cerah di Manik Urai

N41 MANEK URAI
Jumlah Pengundi: 12,292
Peratusan Kaum: M:99.25% C:0.44% I:0.26% L:0.02%
1. Ismail Yaacob (Pas) (5,746)
2. Mohamed Zulkifli Omar (BN) (4,394)
Majoriti: 1,352
Jumlah undi: 10,332
Peratus mengundi: 84.05%
Undi rosak: 192
Penyandang: Mohamed Zulkifli Omar (BN)
(Majoriti: 53 undi)

Harapan untuk UMNO menang di Manik Urai adalah cerah. Ada beberapa faktor yang menyebabkan PAS akan kecundang.

Pertama PAS memilih calun nya dari orang luar, bukan anak jati Manik Urai. Adakah PAS sudah ketandusan calun yang sesuai dari Manik Urai? Langsung tidak ada calun PAS yang layak dari Maniki Urai.

Orang melayu sudah ramai yang sedar bahawa Kuasa Politik orang melayu sudah terhakis kerana bermusuhan diantara PAS dan UMNO.

Bila UMNO mahu bersetuju dengan cadangan Tn Guru Hj Hadi berkenaan 'Kerajaan Perpaduan', Tn Guru Hj Nik Aziz tidak bersetuju dan menolaknya.

Ramai penyokong PAS sedar bahawa PAS tidak lagi memperjuangkan pasal negara Islam, sebalik nya PAS sudah bersengkokol dengan DAP yang sangat anti-Islam. PAS sangat takut dengan ugutan dari DAP dan PKR jika PAS menyokong Kerajaan Perpaduan.

Jika orang melayu terus berbalah dalam politik, kuasa politik melayu jadi lemah. Sedangkan cina dan india sudah bersatu dalam DAP.

Orang melayu jika mahu teruskan kuasa politik nya, kena hapuskan DAP. Hapuskan juga barang siapa yang membantu DAP, terutamanya PAS.

Fakta kedua, Manik Urai bukan kubu kuat PAS. UMNO pernah menang di Manil Urai pada PRU11. Kekalahan UMNO pada PER12 kerana pergolakan politik dalam UMNO, kini UMNO sudah stabil.

Tolak PAS yang bersengkokol dengan DAP yang anti-islam.

Ahad, 14 Jun 2009

Sudah Bertemu Buku dengan Ruas


Nah ini lah yang di haraf2 kan oleh PAS. Tujuan PAS bersengkokol dengan DAP se mata2 inginkan sekelimut kuasa memerintah. Yang akan di timpa malang ialah orang melayu.

PAS sudah mengetahui bahawa DAP sedarah sedaging dengan PAP Singapura. Cina dan india Malaysia sudah bersatu menyokong DAP@ PAP. Untuk menguatkan kedudukan nya DAP mengambil hati pemimpin2 PAS dengan menyokong nya pada PRU12 yang lepas.

PAS mengetahu akan kesalahan nya menyokong DAP@PAP, apakan daya sudah termakan budi. Terpaksa terus menyokong DAP. Sekarang cuma rakyat melayu sahaja yang boleh selamatkan negara dari balapetaka ini. Kita kena berhenti menyokong PAS dan PKR, menyokong mereka bermakna menyokong DAP @ PAP.

Sabtu, 30 Mei 2009

Waspada dengan Politik Cina


Bah ni bukan bijak orang nya, sekolah pun cuma sekolah rendah aje. Di sini Bah hendak cerita sikit pasal kaum cina ni. Sebelum Bah bekerja dengan kerajaan, pernah berkerja dengan cina di kem balak di Pahang selama 5 tahun.

Pada masa itu umor baru lebih kurang 16 tahun. Kerja cuma sebagai menjaga kebersihan kawasan, beri makan anjing dan malam jadi jaga. Bah berkawan mesra dengan pekerja2 balak ini. Tidak ada seorang pun melayu yang bekerja dengan towkey balak ini.

Bila Bah tanya kepada mandor, mengapa tidak ada orang melayu kerja? Dia jawab senang aje. 'melayu tak bole picaya'.

Bah tanya lagi, apa pasal melayu tak boleh pecaya? Dia jawab, semua hal dalam sini kem dia olang celita sana luak. Ada banyak lagi perkara2 yang Bah tak sampai hati sebutkan disini berkenaan melayu.

Satu perkara yang Bah ingin sebut yang mungkin tidak salah ialah: cina tu kata, melayu makin banyak duit atau makin bijak, makin senang di tipu. (sampai sekarang pun Bah tak tau apa maksudnya)

Cina bangsa yang bijak, dia tidak ambil pekerja melayu dalam kem balak itu kerana mereka buat 'kerja haram' - curi balak di luar kawasan. Pegawai hutan selalu datang tengok dan balik begitu saja. - dah ada 'kira2'.

Dalam politik mereka lagi bijak. Selama lebih 50 tahun mereka bersama BN, mereka menjadi kaya raya. Sesudah dapat kaya raya sekarang mahu kuasa memerintah pula.

Selama bersama BN, mereka sudah mula cuba berkuasa juga, tetapi kerana kebijaksanaan Tun DR Mahathir, mereka gagal. Mereka cari jalan jatuhkan TDM. Semasa DSAAB lah mereka telah mula berjaya jalankan jarum nya.

Mereka berjaya memecahkan melayu kepada 3 kumpulan. Dua kumpulan telah menyokong mereka. Mereka juga berjaya menawan P Pinang sepenuh nya, Perak dan Selangor berkongsi kuasa.

Lihat dalam EXCO nya, siapa yang lebih ramai, siapa yang ambil jawatan penting? Nasib baik Perak dapat di selamatkan.

Jika sokongan melayu ini berterusan, tidak mustahil mereka akan memerintah kerajaan pusat pula dengan meletakan menteri2 yang penting dan lebih ramai kepada kaum nya. Akhirnya mereka berkuasa memerintah seperti memerintah di Singapura.

Sedarlah orang melayu sebelun terlambat.

Tolak PAS, tolak PKR hapuskan DAP.

Jumaat, 29 Mei 2009

PKR tumbang di N12 Penanti

PKR Bukan Menjadi Pilihan Melayu/Islam.

Mengapa PAS harus ajar DAP dan PKR di N12 Penanti:

1. Dua orang pengkhianat iaitu ADUN PKR dan seorang ADUN DAP keluar PR. Tiga orang ADUN ini jadi ahli bebas dan menyokong BN/UMNO. Dengan perbuatan jahat ini telah sebabkan kerajaan pimpinan PAS di Perak Tumbang.

2. Walaupun PAS ada seorang ADUN di P Pinang, tetapi kerajaan DAP P Pinang telah pinggirkan nya. Hanya calun dari DAP dan PKR sahaja di utamakan dan semua jawatan EXCO di pegang oleh DAP dan PKR. Di mana letak nya semangat Pakatan Rakyat jika PAS di ketepikan seperti lemukut sahaja.

3. N12 Penanti sepatutnya di berikan kepada PAS menjadi calun. PKR tidak mahu mengalah membantu PAS menambah kerusi DUN nya. Jika PAS ada dua kerusi, mungkin kerajaan DAP buka mata dan beri ia jawatan.

4. DAP memang bijak menjalankan jarum halus nya. Kerana hendak memerintah di Perak dia sanggup beri jawatan MB kepada PAS, takut PAS akan sertai BN/UMNO.
Tetapi di P Pinang lain pula, kerana DAP sudah cukup kuat maka sokongan PAS tidak di pentingkan. PAS terpinggir seperti sampah hanyut sahaja.

PAS harus menjaga maruah nya sebagai parti untuk melayu/islam. Tinggalkan DAP dan PKR yang tidak jujur itu.

Orang melayu/islam harus sedar akan permainan jahat dari DAP dan PKR ini. DAP dan PKR akan sanggup buat apa saja untuk kepentingan diri mereka.

Orang melayu/islam di Penanti harus mengajar DAP dan PKR ini. PKR mesti di kalah kan, supaya mereka sedar dan insaf di atas perbuatan jahat nya.

Penduduk melayu/islam di Penanti ada 72.6 %, Jika 51% mengundi calun bebas, pasti PKR@DAP akan tumbang.

PAS, ini lah masa nya untuk tungjukm kan kekuatan, supaya tidak lagi di permainkan oleh DAP dan PKR.

Isnin, 25 Mei 2009

Pulau Pinang Pinggirkan PAS


Sekarang cuma ada dua orang EXCO melayu sahaja.
____________________________________________________________


Dulu semasa perintah BN ada 6 EXCO melayu.

____________________________________________________________

Keputusan Pilihan Raya Umum Ke-12 : Pulau Pinang



BN

Pas

DAP

PKR

Bebas
Parlimen 2
(13)
0
(2)
7
(7)
4
(4)
0
(1)



BN

Pas

DAP

PKR

Bebas
DUN 11
(40)
1
(5)
19
(19)
9
(16)
0
(2)

Semasa BN perintah di P Pinang kita ada 6 orang EXCO melayu. Tetapi sekarang masa perintah DAP kita cuma ada dua orang melayu dalam EXCO nya.

Yang paling malang, PAS ada seorang ahli DUN, tetapi tidak diberi sebarang jawatan. PAS cuma dipandang oleh DAP seperti lemukut di tepi gantang sahaja.

Inikah yang dinamakan Parti Pakatan Rakyat?

Orang2 melayu terutama nya PAS harus sedar bahawa DAP tidak jujur dan cuma mempergunakan melayu/PAS untuk berkuasa sahaja.

Setelah lebih satu tahun memerintah, orang melayu masih ditakuk lama - tidak terbela langsung.

Inilah masanya bagi orang melayu tunjuk kan bijak nya dan tidak di perbodohkan oleh DAP.

Sokonglah calun BEBAS - tunjukkan tanda protest awak terhadap DAP yang tidak adil meminggirkan PAS.

Khamis, 21 Mei 2009

KERAjaan BABI PAS PKR di Perak berkubur


Bah sangat gembira kerana kerajaan PAS yang di taja oleh babi DAP sudah dijatuhkan. Walaupun mereka berbelanja berjuta ringgit membawa kes ini ke mahkamah, tetapi mereka tidak akan berjaya.

Segala keputusan yang Baginda Sultan Perak telah buat itu adalah satu keputusan yang bijak dan sangat baik. Malang nya PAS sanggup menentang keputusan Baginda Sultan. Perbuatan PAS ini sangat kurang ajar. Jika di zaman Raja2 dahulu, dah tentu penderhaka ini sudah di pancung atau di sula hidup2.

Perbuatan kurang ajar PAS ini hanya semata2 untuk mengikut kehendak babi2 DAP sahaja.

Sekarang rakyat negeri Perak sudah sedar, babi2 DAP ini mesti ditolak. Menyokong PAS atau PKR samalah dengan menyokong babi2 DAP ini.

Selasa, 12 Mei 2009

Kerajaan Perak Flip-flop!

Bah memang tidak suka tulis bab politik dalam blog ini. Tapi nampak nya kena tulis juga sikit2 ikut peredaran zaman. Bah rase sangat gembira di bawah perintah kerajaan BN/UMNO selama lebih 50 tahun. Semuanya aman makmor saja, rakyat hidup mewah, senang cari makan.

Perkembangan politik hari ini sudah nampak nya tidak lagi aman., sana sini kecoh. UMNO kecoh, MCA kecoh, MIC kecoh, PPP kecoh dan PR lagi kecoh. PR kecoh asyik rebut kuasa saja. Kan ke PR dan tidak cukup ahli dalam DUN untuk memerintah, keluar aje le, jangan buat kecoh.

Dalam masa lebih kurang 1 tahun dah dua kali tukar kuasa memerintah, hari ni tukar lagi. Apa nak jadi dengan negeri Perak ni. Macam nampak tidak ada jalan selesai segera aje. Susah sangat ke nak selesaukan perkara memerintah ini. Jangan biarkan terlalu lama negeri jadi kecoh, buat malu aje. Nanti orang lain kata orang Perak tak tahu memerintah negeri Perak.

Kalau Bah, senang aje, sumpitkan aje yang degil2 tu. Yang lain nampak tentu jadi takut, dan semua akan ikut perintah. PAS ni pun satu juga, apa salah nye ikut aje UMNO, kan ke sama2 melayu dan sama2 islam, mengapa tak boleh pakat2.

Jika PAS kongsi kuasa memerintah dengan UMNO semua perkara akan selesai dengan mudah, tak payah ke mahkamah, buat malu aje, sama bangsa sama agama islam kena saman2.

Mengapa islam tidak boleh bersatu? Jika islam tidak boleh bersatu bagai mana islam nak satukan kaum lain?

Bah cabar orang melayu islam ni jika mereka boleh bersatu atau pun tidak. Kalau melayu islam tidak boleh bersatu, jangan cuba menyatukan kaum lain atau ajak kaum lain jadi islam.

Khamis, 23 April 2009

Merdeka bersama UMNO

Bah sangat berterima kasih tehadap kerajaan pimpinan UMNO yang telah banyak memberi kesenangan kepada kami. Sebelum merdeka hidup kami sangat mundur. Kebanyakan tinggal dalam hutan mencari makan dengan berburu binatang liar dan bercucuk tanam.
Hari ini sudah ramai yang diberi tempat tinggal yang tetap di beri rumah dan tanah untuk berladang.

Kami sentiasa berpindah kesana kemari mencari tempat yang baru untuk bercucuka tanam dan membuat pondok. Keadaan kesihatan tidak pernah dijaga. Ramai yang mati kerana di serang berbagai penyakit.
Hari ini kesehatan kami sudah terjaga dan kematian kerana penyakit sangat berkurangan.

Anak anak kami tidak pernah bersekolah dan semua nya buta huruf. Hari ini anak2 kami di beri segala kemudahan untuk belajar. Sudah rama yang berpelajaran tinggi dan menjawat jawatan yang baik.

Kerajaan dibawah pimpinan UMNO sudah berjaya memajukan kaum asli di negeri ini.