sahabat seperjuangan

HARAMKAN SEMUA CERAMAH POLITIK PAS!!!

Ceramah politik Pakatan Rakyat sangat merbahaya kepada keselamatan negara.

Setiap ceramah yang diadakan
mereka telah membuat fitnah dan menghasut rakyat supaya membenci kerajaan.

Jika kerajaan tidak mengambil tindakan segera, rakyat jelata akan ditimpa bala petaka.

Penceramah2 yang membuat fitnah dan menghasut rakyat ini harus di tahan dibawah akta ISA.

Khamis, 3 Februari 2011

Minda Melayu Yang Primitif

Setelah lebih 60 tahun negara merdeka, malang nya masih ada lagi melayu yang berfikiran primitif. Sebenarnya minda melayu jenis ini telah di racuni fikiran nya oleh pemimpin2 ulamak PAS. Bah memang ada sekali kekala hadir ke majlis ceramah ulamak PAS. Ternyata segala ucapan nya cuma menghasut dan memfithan sahaja.

Malang nya, pak2 aji dan lebai2 yang menyokong PAS ini sangat terpengaruh kepada ucapan2 jahat dari ulamak PAS itu. Pada fikiran Bah, semua yang terpengaruh dengan ucapan pemimpin 2 ulamak PAS ini lemah mindanya. Mudah terpengaruh dan percaya bulat tanpak berfikiran yang matang.

Ulamak2 PAS ini cuma penting kan kedudukan politik nya sahaja, perjuangan nya tidak tentu arah. Kadang2 perjuangkan untuk negara islam bila berhadapan dengan penyokong kaum islam, bila berhadapan dengan kaum bukan islam mereka ketepikan perjuangan negara islam nya.

Tuanguru2 PAS ini bukan lah pejuang islam yang sebenar2 nya, mereka tidak pernah kembangkan islam kepada kaum bukan islam. Bah belum pernah dengan walau seorang pun dari pemimpin2 DAP yang mahu masuk islam. Sebalik nya pemimpin2 DAP ini telah mempermainkan islam demi sokongan partinya.

Pada PRU12 yang lepas banyak kaum Bah terpedaya kerana menyokong parti Pakatan Rakyat, tetapi sekarang kami semuanya sudah sedar akan pembohongan dan temberang dari ulamak PAS ini. Ulamak pemimpin PAS harus sedar bahawa kaum melayu tidak setuju PAS di sekutukan dengan DAP dan PKR. Itu sebab sekarang parti PAS sudah kehilangan sokongan nya dari kaum melayu.

Kita semua tahu bahawa parti DAP anti melayu/islam dan PKR pula parti yang tidak tentu arah tujuan nya. Pemimpin2 nya cuma mahu cari kedudukan dan kuasa sahaja. Pemimpin2 nya pun sudah banyak yang keluar tinggal PKR. Pemimpin2 yang keluar parti ini mengtahui akan keburukan partinya sendiri.

Kepada penyokong2 PAS yang berfikiran primitif kamu semua harus segera sedar dan tinggakan perjuangan yang sia2 dalam PAS. Parti PAS pasti akan dikuburkan jika ianya terus bersatu bersama DAP dan PKR.

Isnin, 20 September 2010

Melayu membunuh kuasa politik melayu

Harapan untuk PR berkuasa selepas PRU-13 memang cerah selagi ianya mendapat sokongan penuh dari kaum bukan melayu. Ini ternyata benar berdasarkan kepada keputusan PRU-12 yang lepas. Hampir semua kawasan majoriti penduduk dari kaum bukan melayu tumbang ketangan PR.

Dikawasan majoriti penduduk melayu dan bukan melayu 50/50, BN cuma menang tipis atau kalah tipis. Berdasakan kepada keputusan PRU-12 yang lalu, BN sudah tumbang tergolek di Semenanjung. Kerajaan BN terselamat kerana masih mendapat sokongan dari Sabah dan Sarawak.

Hari ini keadaan politik di Sabah dan Sarawak sudah mula berubah. PRK di Sibu sudah beri isyarat lampu kuning kepada BN. Jika sokongan kaum bukan melayu di Semenanjung terhadap PR masih kukuh dan tidak berubah pasti BN akan menghadapi kesulitan besar pada PRU-13 akan datang ini.

Persoalan nya, mampu kah BN mengembalikan sokongan kaum bukan melayu terhadap BN sebelum PRU-13 menjelang? Para pemimpin2 BN jangan syok sendiri menganggap kaum bukan melayu sudah kembali sokong kerajaan berdasarkan ramainya pengunjung2 datang menghadiri majlis2 rumah terbuka atau mana2 majlis makan atau pemberian sumbangan atau geran tanah dan kunci rumah awam.

Kehadirian mereka ini tidak bermakna bahawa mereka sudah kembali menyokong kerajaan BN. Sebenarnya mereka sedang bermain 'tarek tali' dengan kerajaan BN. Dengan cara ini mereka boleh meraih 'keuntungan' besar. Permainan 'tarek tali' ini juga boleh melemahkan kuasa politik melayu yang akhirnya melayu akan kehilangan kuasa politik nya secara total.

Melayu harus sedar dan dapat memahami taktik politik kotor yang sedang di usahakan oleh PR ini. Melayu akan musnah jika terus berpecah belah dalam politik. Menyokong PR tidak akan mendatangkan apa2 keuntungan kepada kaum melayu, sebaliknya ianya akan membunuh kuasa politik melayu.

Perjuangan PAS yang tonggeng terbalik, lintang pukang tidak tentu arah mesti di jauhi dan di tentang habis2 habisan. PKR parti hampas bungan dari UMNO sudah memang nampak jelas berkiblatkan DAP yang anti melayu dan juga anti Islam. Hubungan diantara PAS, PKR dan DAP ini jelas akan memusnahkan kuasa politik melayu.

Khamis, 10 Jun 2010

Pembentangan RMK-10 bikin PR lemah lutut~~~~~~

Program RMK10 yang telah di bentangkan oleh YB PM DSNTR hari ini benar2 mengkagumkan semua lapisan rakyat Malaysia. Ianya telah benar2 menggambarkan kesungguhan kerajaan meneruskan kesenambungan program membangunkan negara dan memajukan rakyat.

Jelas dan nyata sejak dari RMK-1 hingga ke RMK-9 kita telah saksikan bertapa hebatnya pembangunan yang berlaku di Malaysia. Begitu juga dengan kemajuan rakyatnya. Cuma manusia yang pekak buta tuli sahaja yang menafikan perkara kejayaan RMK selama ini.

Seterusnya Bah menyeru kepada semua masyarakat kaum Asli bersatu padu berdiri teguh dihadapan kerajaan Barisan Nasional yang adil, jujur dan perkasa. Tidak boleh dinafikan bahawa keadaan kaum Asli sudah berada ditahap yang maju dan terbela. Jika dua atau tiga puluh tahun dahulu kaum Asli tinggal di hutan dan hidup melarat.

Kini kaum Asli sudah ramai tinggal di bandar dan berpelajaran tinggi serta menjawat jawatan tinggi dalam kerajaan. Anak2 kaum Asli yang bersekolah telah dilayan seperti anak emas di sekolah2 oleh kerajaan BN. Semua nya bantuan diberikan dengan percuma.

Sebenarnya Pakatan Rakyat sudah kehabisan modal untuk menentang kerajaan BN. Makin hari mereka semakin lemah, terutamanya dibahagian lututnya. Tidak lama lagi PR pasti akan jatuh terduduk kerana asakan hebat dari kerajaan BN.

Ahad, 18 April 2010

PRK P94 Hulu Selangor


Dah agak lame juga Bah tak baharui posting, buka ape, cuma maleh aje nak ngadap komputer tu, ngadap cucu2 lagi seronok.

Tapi disebabkan dengar khabarnya ada pula PRK disebabkan kematian di P94 Hulu Selangor, maka Bah teringin juga masuk kempen sekaki. Bukan nya ape2 cuma nak menangkan BN supaya dapat ambil kembali P94 tu dari PKR.

Bah memang benar2 tak suka PKR ni, bukan PKR aje, PAS lagi Bah benci sangat. Sebabnya kedua2 parti ni sangat tunduk dan takut dengan DAP. Buat kerja semua kena itu cara dan perintah DAP.

Kalau parti PR ni dapat perintah negara habis le melayu terutamanya kaum asli. Semuanya kena terjun laut, bukan nya ape, sebab semua tanah2 akan mereka ambil dan kuasai, tak ada harapan lagi untuk kita hidup senang dan mewah macam hari ini lagi.

Jadi Bah haraf agar semua orang melayu pertahankan kuasa UMNO dan BN terutamanya supaya dapat terus membela dan kekalkan kedudukan kita yang ada seperti sedia kala ini.

Jangan sampai 'menang sorak, kampung tergadai'.

Salam buat sementara waktu.

Khamis, 4 Mac 2010

PAS dapat bale kerana terlalu banyak sembahyang hajat nya

Kesian Lebai Malang

Bah seronok tengok PAS sudah betul2 jadi gelabah, apa tidak nye, dah lima enam orang kuat2 PKR melompat keluar dari PR. Tapi Bah juga heran kenapa PAS cuma sangat marah pada si Lebai diatas ni saja, marah nya sampai mahu sembahyang hajad sampai 7 hari 7 malam - kesian Pak Lebai.

Ramai juga yang lain tu lompat juga, tapi tak pula di sembahyang hajad kan oleh PAS. Tak adil le kalau begitu. Patut nya sembahyang hajad kan kepada semua yang dah lompat tu.


Lepas 7 hari 7 malam tu, tentu kita akan terdengar berita buruk tentang si Lebai Malang ni. Mungkin pecah perut atau pun boleh jadi pecah segala bijik2 yang ada di tubuh nya termasuk bijik mata.

Maaf ye Pak Lebai, Bah cuma lawak2 aje, maklum le sesekali nak berhibur juga.

Sepatutnya kita sesama manusia ber maaf2 saje le di atas segala kesalahan dan kesilapan antara kita. Tuhan tidak suka kita ber musuhan, berdendam dan menganaya sesama manusia.

Maaf kan aje Pak Lebai ni jika di buat salah atau kasi orang susah, biar tuhan saja yang adili nya.

Semuga kita selamat dunia dan akhirat.

Amen!

Rabu, 24 Februari 2010

Ulamak PAS - celupar

Para pemimpin2 ulamak PAS sudah nampak keterlaluan semenjak parti itu mendapat sokongan dari DAP dan PKR. Mereka sudah sanggup tinggalkan perjuangan asal nya iaitu menjadikan Malaysia sebuah negara Islam.

Malang sungguh bagi PAS, sudah jauh tersasar dari perjuangan asalnya. Sebenar nya DAP menentang ber sungguh2 cadangan PAS untuk tubuhkan negara Islam. Begitu juga dengan PKR yang mahu sokongan DAP terpaksa juga menentang kehendak PAS untuk tubuhkan negara Islam.

Negara Islam PAS hanya khayalan pemimpin2 dan penyokong nya sahaja. Tidak mungkin sama sekali PAS boleh tubuhkan negara Islam di Malaysia. Kerana penduduk Islam nya cuma lebih kurang 50% sahaja. Sedangkan Islam yang sokong PAS tidak sampai 10%.

Sudah banyak ucapan2 dan kata2 yang keluar dari mulut pemimpin2 PAS ini tidak menyenangkan rakyat. Baru2 ini terkeluar pula kata2 yang berbentuk menghina kaum asli pula. Saorang pemimpin PAS yang bergelar Tuan Guru telah menghina kaum Jakun. Dia sudah samakan wakil rakyat yang lompat parti sama dengan kaum Jakun.

Hina sangat kah kami orang asli ini sehinggakan boleh dijadi kan kepada contoh2 perangai busuk. Ada lah sangat tidak baik menghina sesama manusia, apatah lagi yang menghina itu seorang Tuan Guru pula.

Kami kaum asli, mohon Tuan Guru ini memberi penjelasan dan minta maaf diatas keterlanjuran nya itu. Kami dengan senang hati bersedia memaafkan nya.


Sedikit penerangan tentang suku kaum Jakun:-

Jakun

Suku Jakun atau orang Ulu merupakan orang asli dari puak Melayu Proto yang terdapat di Pahang, Johor. Mereka dikelaskan sebagai 'Pra-Melayu' dari Mongoloid Selatan.

Jakun terbahagi 2 iaitu Jakun di hutan dan Jakun di tepi laut (Orang Laut / Orang Kuala).

Kebanyakan suku Jakun masih mengamalkan kepercayaan animisme yang dipengaruhi oleh alam sekitar seperti gunung, bukit, lembah, sungai, batu dan gua. Mereka masih kuat berpegang kepada pantang larang yang diamalkan sejak lama dahulu.

Selasa, 9 Februari 2010

Zaman kebangkitan Pakatan Rakyat sudah berakhir

Yamsenggggg!!!!! Kita berjaya!!!!!

Pakatan Rakyat yang tidak pernah sepakat sudah mula runtuh dan akan berkecai dengan sendiri nya. Kita sudah sedang saksikan PR semakin bermasalah, mereka sedang rancak 'berkelahi' sesama sendiri - PKR lawan DAP, DAP lawan PAS, PAS lawan PKR, semuanya sudah tidak sepakat lagi.

Pada keseluruhan nya yang nampak bodoh ialah PAS, sudah lah pecah-belah kan kaum melayu, PAS juga sanggup sokong DAP yang terang2 anti melayu. PAS tidak boleh bodohkan semua melayu. Hari ini sudah ramai melayu yang tidak lagi sokong PAS. Sekarang PAS cuma haraf kan sokongan dari cina dan india sahaja.

PAS harus sedar bahawa sokongan kaum cina dan india terhadap PAS 'ada udang di sebalik batu'. Mereka telah sokong PAS bukan nya kerana mahu perjuangkan melayu, sebalik nya cuma mahu kan PAS sokong mereka untuk dapatkan kuasa. Hasil nya mereka sudah dapat kuasai P Pinang.

Sekarang kita lihat apa telah jadi dengan orang melayu dibawah perintah DAP, melayu sudah jadi hampir serupa dengan kaum Palestin. Jadi pelarian di negara sendiri. Bukti nya telah kita saksikan dari kaca mata kita sendiri, tidak cukup dengan bukti itu kita juga telah dengar sendiri dari mulut2 pemimpin PKR tentang rancangan jahat DAP itu.

Kaum melayu harus sedar, cuma UMNO sahaja yang boleh membela melayu, bukan nya DAP, PKR atau PAS. Bukti nya kini kita sedang hidup senang dan mewah, semua ini semuanya dari hasil pemerintahan BN yang di terajui oleh UMNO.

DAP, PKR atau PAS belum pernah berjasa apa2 terhadap kaum melayu. Cuba kalau boleh tuan2/puan2 sebutkan apa jasa2 mereka yang ada terhadap kaum melayu.