sahabat seperjuangan

HARAMKAN SEMUA CERAMAH POLITIK PAS!!!

Ceramah politik Pakatan Rakyat sangat merbahaya kepada keselamatan negara.

Setiap ceramah yang diadakan
mereka telah membuat fitnah dan menghasut rakyat supaya membenci kerajaan.

Jika kerajaan tidak mengambil tindakan segera, rakyat jelata akan ditimpa bala petaka.

Penceramah2 yang membuat fitnah dan menghasut rakyat ini harus di tahan dibawah akta ISA.

Sabtu, 30 Mei 2009

Waspada dengan Politik Cina


Bah ni bukan bijak orang nya, sekolah pun cuma sekolah rendah aje. Di sini Bah hendak cerita sikit pasal kaum cina ni. Sebelum Bah bekerja dengan kerajaan, pernah berkerja dengan cina di kem balak di Pahang selama 5 tahun.

Pada masa itu umor baru lebih kurang 16 tahun. Kerja cuma sebagai menjaga kebersihan kawasan, beri makan anjing dan malam jadi jaga. Bah berkawan mesra dengan pekerja2 balak ini. Tidak ada seorang pun melayu yang bekerja dengan towkey balak ini.

Bila Bah tanya kepada mandor, mengapa tidak ada orang melayu kerja? Dia jawab senang aje. 'melayu tak bole picaya'.

Bah tanya lagi, apa pasal melayu tak boleh pecaya? Dia jawab, semua hal dalam sini kem dia olang celita sana luak. Ada banyak lagi perkara2 yang Bah tak sampai hati sebutkan disini berkenaan melayu.

Satu perkara yang Bah ingin sebut yang mungkin tidak salah ialah: cina tu kata, melayu makin banyak duit atau makin bijak, makin senang di tipu. (sampai sekarang pun Bah tak tau apa maksudnya)

Cina bangsa yang bijak, dia tidak ambil pekerja melayu dalam kem balak itu kerana mereka buat 'kerja haram' - curi balak di luar kawasan. Pegawai hutan selalu datang tengok dan balik begitu saja. - dah ada 'kira2'.

Dalam politik mereka lagi bijak. Selama lebih 50 tahun mereka bersama BN, mereka menjadi kaya raya. Sesudah dapat kaya raya sekarang mahu kuasa memerintah pula.

Selama bersama BN, mereka sudah mula cuba berkuasa juga, tetapi kerana kebijaksanaan Tun DR Mahathir, mereka gagal. Mereka cari jalan jatuhkan TDM. Semasa DSAAB lah mereka telah mula berjaya jalankan jarum nya.

Mereka berjaya memecahkan melayu kepada 3 kumpulan. Dua kumpulan telah menyokong mereka. Mereka juga berjaya menawan P Pinang sepenuh nya, Perak dan Selangor berkongsi kuasa.

Lihat dalam EXCO nya, siapa yang lebih ramai, siapa yang ambil jawatan penting? Nasib baik Perak dapat di selamatkan.

Jika sokongan melayu ini berterusan, tidak mustahil mereka akan memerintah kerajaan pusat pula dengan meletakan menteri2 yang penting dan lebih ramai kepada kaum nya. Akhirnya mereka berkuasa memerintah seperti memerintah di Singapura.

Sedarlah orang melayu sebelun terlambat.

Tolak PAS, tolak PKR hapuskan DAP.

4 ulasan:

baei berkata...

Betul Bak, orang Cina bijak dan orang Melayu bodoh dan mudah ditipu. Saya bersetuju dengan Bak. Semasa dalam Perikatan dulu, MCA kuasai ekonomi dan diberikan Pulau Pinang dan Singapura atas kebijasaan mereka dan kebodohan Melayu. Masa BN, MCA terus diberi kuasa walaupun mereka kalah dalam pilihan raya. Melayu walaupun memerintah Malaysia, hakikatnya Cina yang kontrol.
Tapi saya tahu lagi kalau orang DAP dan PKR dapat dididik oleh PAS dengan cara Islam. Kalau mereka guna cara islam dan tak ikut cara Melayu, ada kemungkinan mereka dapat mengawal orang Cina daripada menguasai negara ini. Kalau Islam dapat menguasai negara ini pasti orang Cina, india, orang Asli dan orang lain-lain selamat dan sama-sama boleh memakmurkan negara ini. Itu harapan saya. Semoga Bak bersama saya.

labu berkata...

Dah tau orang Melayu bodoh apasal lantik jadi PM. Macam Perak betul lantik mamak. Penang lantik Cina.
Pasal tu Malaysia jadi haru biru.

Awanama berkata...

blog setan lagi ni

Awanama berkata...

tulisan anda akan dihisab dihadapan allah nanti.ke nerakalah anda tempatnya