sahabat seperjuangan

HARAMKAN SEMUA CERAMAH POLITIK PAS!!!

Ceramah politik Pakatan Rakyat sangat merbahaya kepada keselamatan negara.

Setiap ceramah yang diadakan
mereka telah membuat fitnah dan menghasut rakyat supaya membenci kerajaan.

Jika kerajaan tidak mengambil tindakan segera, rakyat jelata akan ditimpa bala petaka.

Penceramah2 yang membuat fitnah dan menghasut rakyat ini harus di tahan dibawah akta ISA.

Sabtu, 30 Mei 2009

Waspada dengan Politik Cina


Bah ni bukan bijak orang nya, sekolah pun cuma sekolah rendah aje. Di sini Bah hendak cerita sikit pasal kaum cina ni. Sebelum Bah bekerja dengan kerajaan, pernah berkerja dengan cina di kem balak di Pahang selama 5 tahun.

Pada masa itu umor baru lebih kurang 16 tahun. Kerja cuma sebagai menjaga kebersihan kawasan, beri makan anjing dan malam jadi jaga. Bah berkawan mesra dengan pekerja2 balak ini. Tidak ada seorang pun melayu yang bekerja dengan towkey balak ini.

Bila Bah tanya kepada mandor, mengapa tidak ada orang melayu kerja? Dia jawab senang aje. 'melayu tak bole picaya'.

Bah tanya lagi, apa pasal melayu tak boleh pecaya? Dia jawab, semua hal dalam sini kem dia olang celita sana luak. Ada banyak lagi perkara2 yang Bah tak sampai hati sebutkan disini berkenaan melayu.

Satu perkara yang Bah ingin sebut yang mungkin tidak salah ialah: cina tu kata, melayu makin banyak duit atau makin bijak, makin senang di tipu. (sampai sekarang pun Bah tak tau apa maksudnya)

Cina bangsa yang bijak, dia tidak ambil pekerja melayu dalam kem balak itu kerana mereka buat 'kerja haram' - curi balak di luar kawasan. Pegawai hutan selalu datang tengok dan balik begitu saja. - dah ada 'kira2'.

Dalam politik mereka lagi bijak. Selama lebih 50 tahun mereka bersama BN, mereka menjadi kaya raya. Sesudah dapat kaya raya sekarang mahu kuasa memerintah pula.

Selama bersama BN, mereka sudah mula cuba berkuasa juga, tetapi kerana kebijaksanaan Tun DR Mahathir, mereka gagal. Mereka cari jalan jatuhkan TDM. Semasa DSAAB lah mereka telah mula berjaya jalankan jarum nya.

Mereka berjaya memecahkan melayu kepada 3 kumpulan. Dua kumpulan telah menyokong mereka. Mereka juga berjaya menawan P Pinang sepenuh nya, Perak dan Selangor berkongsi kuasa.

Lihat dalam EXCO nya, siapa yang lebih ramai, siapa yang ambil jawatan penting? Nasib baik Perak dapat di selamatkan.

Jika sokongan melayu ini berterusan, tidak mustahil mereka akan memerintah kerajaan pusat pula dengan meletakan menteri2 yang penting dan lebih ramai kepada kaum nya. Akhirnya mereka berkuasa memerintah seperti memerintah di Singapura.

Sedarlah orang melayu sebelun terlambat.

Tolak PAS, tolak PKR hapuskan DAP.

Jumaat, 29 Mei 2009

PKR tumbang di N12 Penanti

PKR Bukan Menjadi Pilihan Melayu/Islam.

Mengapa PAS harus ajar DAP dan PKR di N12 Penanti:

1. Dua orang pengkhianat iaitu ADUN PKR dan seorang ADUN DAP keluar PR. Tiga orang ADUN ini jadi ahli bebas dan menyokong BN/UMNO. Dengan perbuatan jahat ini telah sebabkan kerajaan pimpinan PAS di Perak Tumbang.

2. Walaupun PAS ada seorang ADUN di P Pinang, tetapi kerajaan DAP P Pinang telah pinggirkan nya. Hanya calun dari DAP dan PKR sahaja di utamakan dan semua jawatan EXCO di pegang oleh DAP dan PKR. Di mana letak nya semangat Pakatan Rakyat jika PAS di ketepikan seperti lemukut sahaja.

3. N12 Penanti sepatutnya di berikan kepada PAS menjadi calun. PKR tidak mahu mengalah membantu PAS menambah kerusi DUN nya. Jika PAS ada dua kerusi, mungkin kerajaan DAP buka mata dan beri ia jawatan.

4. DAP memang bijak menjalankan jarum halus nya. Kerana hendak memerintah di Perak dia sanggup beri jawatan MB kepada PAS, takut PAS akan sertai BN/UMNO.
Tetapi di P Pinang lain pula, kerana DAP sudah cukup kuat maka sokongan PAS tidak di pentingkan. PAS terpinggir seperti sampah hanyut sahaja.

PAS harus menjaga maruah nya sebagai parti untuk melayu/islam. Tinggalkan DAP dan PKR yang tidak jujur itu.

Orang melayu/islam harus sedar akan permainan jahat dari DAP dan PKR ini. DAP dan PKR akan sanggup buat apa saja untuk kepentingan diri mereka.

Orang melayu/islam di Penanti harus mengajar DAP dan PKR ini. PKR mesti di kalah kan, supaya mereka sedar dan insaf di atas perbuatan jahat nya.

Penduduk melayu/islam di Penanti ada 72.6 %, Jika 51% mengundi calun bebas, pasti PKR@DAP akan tumbang.

PAS, ini lah masa nya untuk tungjukm kan kekuatan, supaya tidak lagi di permainkan oleh DAP dan PKR.

Isnin, 25 Mei 2009

Pulau Pinang Pinggirkan PAS


Sekarang cuma ada dua orang EXCO melayu sahaja.
____________________________________________________________


Dulu semasa perintah BN ada 6 EXCO melayu.

____________________________________________________________

Keputusan Pilihan Raya Umum Ke-12 : Pulau Pinang



BN

Pas

DAP

PKR

Bebas
Parlimen 2
(13)
0
(2)
7
(7)
4
(4)
0
(1)



BN

Pas

DAP

PKR

Bebas
DUN 11
(40)
1
(5)
19
(19)
9
(16)
0
(2)

Semasa BN perintah di P Pinang kita ada 6 orang EXCO melayu. Tetapi sekarang masa perintah DAP kita cuma ada dua orang melayu dalam EXCO nya.

Yang paling malang, PAS ada seorang ahli DUN, tetapi tidak diberi sebarang jawatan. PAS cuma dipandang oleh DAP seperti lemukut di tepi gantang sahaja.

Inikah yang dinamakan Parti Pakatan Rakyat?

Orang2 melayu terutama nya PAS harus sedar bahawa DAP tidak jujur dan cuma mempergunakan melayu/PAS untuk berkuasa sahaja.

Setelah lebih satu tahun memerintah, orang melayu masih ditakuk lama - tidak terbela langsung.

Inilah masanya bagi orang melayu tunjuk kan bijak nya dan tidak di perbodohkan oleh DAP.

Sokonglah calun BEBAS - tunjukkan tanda protest awak terhadap DAP yang tidak adil meminggirkan PAS.

Khamis, 21 Mei 2009

KERAjaan BABI PAS PKR di Perak berkubur


Bah sangat gembira kerana kerajaan PAS yang di taja oleh babi DAP sudah dijatuhkan. Walaupun mereka berbelanja berjuta ringgit membawa kes ini ke mahkamah, tetapi mereka tidak akan berjaya.

Segala keputusan yang Baginda Sultan Perak telah buat itu adalah satu keputusan yang bijak dan sangat baik. Malang nya PAS sanggup menentang keputusan Baginda Sultan. Perbuatan PAS ini sangat kurang ajar. Jika di zaman Raja2 dahulu, dah tentu penderhaka ini sudah di pancung atau di sula hidup2.

Perbuatan kurang ajar PAS ini hanya semata2 untuk mengikut kehendak babi2 DAP sahaja.

Sekarang rakyat negeri Perak sudah sedar, babi2 DAP ini mesti ditolak. Menyokong PAS atau PKR samalah dengan menyokong babi2 DAP ini.

Selasa, 12 Mei 2009

Kerajaan Perak Flip-flop!

Bah memang tidak suka tulis bab politik dalam blog ini. Tapi nampak nya kena tulis juga sikit2 ikut peredaran zaman. Bah rase sangat gembira di bawah perintah kerajaan BN/UMNO selama lebih 50 tahun. Semuanya aman makmor saja, rakyat hidup mewah, senang cari makan.

Perkembangan politik hari ini sudah nampak nya tidak lagi aman., sana sini kecoh. UMNO kecoh, MCA kecoh, MIC kecoh, PPP kecoh dan PR lagi kecoh. PR kecoh asyik rebut kuasa saja. Kan ke PR dan tidak cukup ahli dalam DUN untuk memerintah, keluar aje le, jangan buat kecoh.

Dalam masa lebih kurang 1 tahun dah dua kali tukar kuasa memerintah, hari ni tukar lagi. Apa nak jadi dengan negeri Perak ni. Macam nampak tidak ada jalan selesai segera aje. Susah sangat ke nak selesaukan perkara memerintah ini. Jangan biarkan terlalu lama negeri jadi kecoh, buat malu aje. Nanti orang lain kata orang Perak tak tahu memerintah negeri Perak.

Kalau Bah, senang aje, sumpitkan aje yang degil2 tu. Yang lain nampak tentu jadi takut, dan semua akan ikut perintah. PAS ni pun satu juga, apa salah nye ikut aje UMNO, kan ke sama2 melayu dan sama2 islam, mengapa tak boleh pakat2.

Jika PAS kongsi kuasa memerintah dengan UMNO semua perkara akan selesai dengan mudah, tak payah ke mahkamah, buat malu aje, sama bangsa sama agama islam kena saman2.

Mengapa islam tidak boleh bersatu? Jika islam tidak boleh bersatu bagai mana islam nak satukan kaum lain?

Bah cabar orang melayu islam ni jika mereka boleh bersatu atau pun tidak. Kalau melayu islam tidak boleh bersatu, jangan cuba menyatukan kaum lain atau ajak kaum lain jadi islam.