sahabat seperjuangan

HARAMKAN SEMUA CERAMAH POLITIK PAS!!!

Ceramah politik Pakatan Rakyat sangat merbahaya kepada keselamatan negara.

Setiap ceramah yang diadakan
mereka telah membuat fitnah dan menghasut rakyat supaya membenci kerajaan.

Jika kerajaan tidak mengambil tindakan segera, rakyat jelata akan ditimpa bala petaka.

Penceramah2 yang membuat fitnah dan menghasut rakyat ini harus di tahan dibawah akta ISA.
free counters

Selasa, 12 Mei 2009

Kerajaan Perak Flip-flop!

Bah memang tidak suka tulis bab politik dalam blog ini. Tapi nampak nya kena tulis juga sikit2 ikut peredaran zaman. Bah rase sangat gembira di bawah perintah kerajaan BN/UMNO selama lebih 50 tahun. Semuanya aman makmor saja, rakyat hidup mewah, senang cari makan.

Perkembangan politik hari ini sudah nampak nya tidak lagi aman., sana sini kecoh. UMNO kecoh, MCA kecoh, MIC kecoh, PPP kecoh dan PR lagi kecoh. PR kecoh asyik rebut kuasa saja. Kan ke PR dan tidak cukup ahli dalam DUN untuk memerintah, keluar aje le, jangan buat kecoh.

Dalam masa lebih kurang 1 tahun dah dua kali tukar kuasa memerintah, hari ni tukar lagi. Apa nak jadi dengan negeri Perak ni. Macam nampak tidak ada jalan selesai segera aje. Susah sangat ke nak selesaukan perkara memerintah ini. Jangan biarkan terlalu lama negeri jadi kecoh, buat malu aje. Nanti orang lain kata orang Perak tak tahu memerintah negeri Perak.

Kalau Bah, senang aje, sumpitkan aje yang degil2 tu. Yang lain nampak tentu jadi takut, dan semua akan ikut perintah. PAS ni pun satu juga, apa salah nye ikut aje UMNO, kan ke sama2 melayu dan sama2 islam, mengapa tak boleh pakat2.

Jika PAS kongsi kuasa memerintah dengan UMNO semua perkara akan selesai dengan mudah, tak payah ke mahkamah, buat malu aje, sama bangsa sama agama islam kena saman2.

Mengapa islam tidak boleh bersatu? Jika islam tidak boleh bersatu bagai mana islam nak satukan kaum lain?

Bah cabar orang melayu islam ni jika mereka boleh bersatu atau pun tidak. Kalau melayu islam tidak boleh bersatu, jangan cuba menyatukan kaum lain atau ajak kaum lain jadi islam.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bah!!orang umno bile mahkamah isytihar umno menang umno kata dmahkamah adil,tapi kalau pakatan rakyat menang,umno kata mahkamah di pihak nizar.takkan bah x nampak lagi??lagipun time nizar jadi mb, bah x dapat makan ke???sedarlah wahai bah..jangan jadi buta

PendekarPerak berkata...

DULU UMNO KUAT DGN SOKONGAN CINA DAN INDIA TIDAK BANGKITKAN SEMANGAT KEMELAYUAN,TAPI BILA PAS DAPAT SOKONGAN CINA DAN INDIA MENGAPA NK TIUPKAN SEMANGAT MELAYU.DASARNYA UMNO TIDAK KONSISTEN DENGAN SEMANGAT MELAYU.KORG DH TAK DPT SAMBUTAN BARU LA NK CKP PSL MELAYU YG JELAS UNTUK KEPENTINGAN UMNO SAHAJA.KAMI DI PAS,DULU KINI SELAMANYA TETAP MEMBAWA PANJI2 ISLAM UNTUK DIMARTABATKAN.USAH CERITA PASAL DAP XNAK UNDANG2 ISLAM,SKRG DAP SUDAH PAHAM APA ITU ISLAM.CUMA YG SEDAH SGT2 ADA UMAT ISLAM SENDIRI YANG XNAK KAN UNDANG2 ISLAM KHUSUSNYA UMNO.MAAP CAKAP LA.TU REALITI.SUDAH 51 THN KORG MEMERINTAH MSIA,APA YG KORG TERANGKAN PADA MCA & MIC PASAL ISLAM...NOTHING...LAWAN TETAP LAWAN...SEKIAN....

ALLAHUAKBAR...

TAAVEEKUN PERAK berkata...

Nizar terus menganas. Batu dan kayu pun dimakannya. Itulah perangai orang yang gila kuasa. Dia tak pedulikan apa sahaja. Dia akan jual rakyat, dia akan jual negeri, dia akan jual bangsa dan dia akal jual Islam untuk kepentingan temboloknya.

Tanpa Nama berkata...

BODO....ZAMBRY YG GILE KUASA..KALAU DIE X GILE KUASA NAPE DIE MERAMPAS KUASA DARIPADA MB PERAK YG SAH..KESIMPULANNYA MARILAH SAMA2 BERZIKIR ZAMBRY GILE KUASA SEBANYAK 44 KALI..MOGA2 IA MENJADI KENYATAA.ALLAHUAKBAR....

Bah Lontok berkata...

YB Nizar baik, YB Zambry pun baik orang nya.
Cuma beza politik saja yang berlainan.

Kedua2 nya melayu dan islam pula.

Bah akan sokong siapa saja perintah Perak asalkan melayu.

Tidak baik kalau bergaduh sama melayu dalam politik. Bangsa cina dan india akan pandang rendah kita.

Cuba lihat ada cina gaduh sama cina atau india sama india dalam politik. Mereka sudah bersatu dalam DAP. Sekarang mereka tunggu melayu hancur gaduh sama sendiri.

Melayu jangan jadi tidak bijak, bersatulah untuk kuatkan perpadua bangsa melayu.

Prof. Era Pasca berkata...

bah....bah.....bah.... bile atok saye halau lumbu dulu...

Prof. Era Pasca berkata...

bah zambry bukan melayu zambry mamak la bah...

Tanpa Nama berkata...

ini lah blog paling bangang sekali di alam maya

Tanpa Nama berkata...

mcm sial la muka lu bah lontok..